All Categories
Featured
Table of Contents
Consumentenbond keuken kopen? Heeft de Consumentenbond gelijk over keukenverkopers? De Consumentenbond doet regelmatig onderzoek naar keukenverkopers die klanten onder druk zetten. Maar hoe erg zijn die keukenverkopers nou eigenlijk? Allemaal tot de tanden bewapende loverboys, die je gijzelen in de showroom? Deuren nog tot ver na sluitingstijd open en niemand die je kan redden? Zo zit het echt in elkaar.
In haar klas zitten Ikkie, Bruynie, Mandemakie en Klerxie, Kampie en Conccie (aqua sensor ). Samen met Grandie, Bruggie, Kookie, Loodsie en vele anderen. Zoals in elke klas zijn er kinderen die opvallen. Helaas irriteert Consume zich meer aan Mandemakie, die samen met zijn vriendjes toch wel erg aanwezig is in de klas
Ikkie is favoriet, die doet niets fout. Behalve als Consume even niet kijkt, dan komen de truukjes ook uit de kast. Alle andere kinderen vallen een stuk minder op, maar die halen ook wel eens kattekwaad uit. Uit de rapporten blijkt elke keer dat Mandemakie een onvoldoende heeft – jaar in jaar uit.
De rest van de klas zweeft er tussenin. En de ouders? Die geloven alles wat er in het rapport staat. En zo is het ook met Mandemakers keukens, de Consumentenbond en haar lezers. zout waterverzachter bol.com. Al in 2016 schreef de Consumentenbond: ¨Hoe ga je om met de verkoopdruk van een keukenboer?¨. Blijkbaar sloeg het onderwerp aan, want in 2017 volgde het artikel: ¨Keuken kopen, ga je voorbereid op pad?¨ We citeren even de intro: De verkopers halen alles uit de kast om je over te halen de keuken te kopen, en wel nu! Het agressieve gedrag van keukenboeren wordt ook gevoeld door onze mysterieshoppers die in het geheim 15 keukenwinkels bezochten… In 2017 was er ook: ¨Opdringerige keukenverkopers¨
Er stond onder andere dat keukenverkopers je uitputten door je uren aan tafel te houden. Gaan bij jou ook alle alarmbellen af als je dit leest? Heb jij nog zin om een keuken te kopen? Ik niet! We slaan de oude artikelen even over en richten ons puur op het laatste doelwit van de Consumentenbond… Anno 2020: ¨Opdringerige verkopers – met het mes op het aanrecht¨.
Voor je de wenkbrauwen fronst, is het interessant om te lezen hoe ze werken. Lees het in Mandemakers – keukenimperium blootgelegd. We noemen dit stuk voorzichtig geen keuken meesterwerk. Mandemakers heeft al jaren een slechte naam bij de Consumentenbond. waterverzachter kopen. Kritisch zijn op verkooppraktijken is goed, maar dan moet je wel naar een breed perspectief kijken
Een paar jaar geleden was Mandemakers ook al flink aangepakt, naar aanleiding van de annuleringsregeling. De regels voor het annuleren van een nieuwe keuken werden toen onder de loep genomen. Terecht natuurlijk, als iets niet consument vriendelijk is. Hoewel dat bijna elke winkel – ook winkels die niet aangesloten zijn bij Mandemakers – dezelfde voorwaarden hanteerden, moest Mandemakers het flink ontgelden.
De Consumentenbond lijkt op Mandemakers – beiden hebben een monopolie positie, allebei hebben ze klanten nodig en leven ze van korting. De een verkoopt keukens, de ander lidmaatschappen. Het enige verschil is dat Mandemakers concurrentie heeft en de consumentenbond niet - waterverzachter groepsaankoop. Ikea zou het helemaal geweldig doen, omdat slechts 3% hier verkoopdruk ervaart
Wil je een passieve verkoper, dan ga je naar Ikea. Ikea steekt er met kop en schouders bovenuit in dit onderzoek – Daarbij worden 2 belangrijke punten vergeten: Hoe is het advies? Vergelijk dat maar eens met andere keukenwinkels. En als alles zo soepel verloopt, krijg je dan wel de beste prijs of maken ze misschien wel véél meer winst op keukens? Dan is er ook nog iets bij Ikea waarbij de meesten schrikken als ze het weten… Lees alles over een Ikea keuken kopen. Als je beide artikelen leest, kijk je misschien anders naar het artikel van de Consumentenbond.
Ze nemen de proef op de som – En inderdaad, deze steekproef heeft eigenlijk geen zuivere uitkomst (hoe werken waterontharders). Bekijk een aantal bezwaren van de consumentenbond: Het eerste stuk gaat over het ´gijzelen´ van klanten. Dat deed me denken aan iets wat wij hebben meegemaakt: ruim 20 jaar geleden werden we in Turkije ´gegijzeld´ toen we een duur Hereke-tapijt wilden kopen
We hebben de ruimte direct verlaten. Gelukkig konden we de deur uit lopen, maar het voelde best bedreigend, zeker als je in een onbekend land bent. Vergelijk dat even met het stuk hieronder: ¨We werden wel 4 uur aan de praat gehouden, alsof de verkoper ons de hele dag gegijzeld hield¨.
Een keukenadvies gesprek is altijd vrijblijvend en duurt meestal een uur of 3 tot 4. Gelukkig maken de meeste verkopers daarom een vervolgafspraak, anders is het te vermoeiend voor de klant (prijs waterontharders). En zelf is hij natuurlijk ook niet meer zo fris. Soms wijken ze er vanaf – dan maken ze wel direct een keukenofferte
Die snelheid zou ten koste van het advies kunnen gaan. Om 4 uur aan de praat gehouden te worden is in onze ogen geen bezwaar, maar eerder een compliment – Wil je goed advies, dan ben je die uren echt wel kwijt. Het artikel doet vermoeden dat als de keukenofferte is neergelegd, er dan nog 4 uur gepraat gaat worden.
Wie zou dat volhouden? Wat onaardig… gratis lunchbonnen. Om die 4 zware uren te overleven. Mee-eten in de winkel? Nee… klanten nemen liever zelf hun broodje pindakaas mee. Bij Tieleman-keukens hebben ze zelfs een eigen restaurant…en daar bieden ze ook bonnen aan. Bijna iedereen biedt zijn klant wel iets te eten aan.
Bah, vriendelijke mensen willen we niet. Keukenverkopers creëren een vriendschappelijke sfeer, waardoor het lastig is om te weigeren. Soms zijn ze zelfs zo vriendelijk, dat het niet oprecht overkomt - beste waterverzachter. Het is duidelijk – we hebben liever een boeman aan tafel waar je een keuken van 14.000 euro koopt. Een vriendschappelijke sfeer is de basis voor elke verkoop en levellen is de eerste stap
Je kunt een rijtjeswoning van rond de 2 ton kopen, dan kijk je toch niet naar een villa van 1 miljoen? Zonde van je tijd! Bij auto’s kies je niet de Porsche dealer, maar ga je naar Renault met een budget van 15.000 euro. Ook zonde van je tijd. Dit zijn trouwens kant en klare producten inclusief prijskaartjes.
Wil je een keuken van 30.000 euro en heb je een budget van 10.000 euro? Jammer dan van al die uren die jullie er samen in steken. waterverzachter engels. ¨Noem geen keuken budget¨, adviseert de Consumentenbond. Dit advies zorgt ervoor dat je jouw eigen tijd – en die van de verkoper verprutst
Moet je het budget noemen bij een keukenwinkel? Wij raden het aan. Het precieze bedrag is niet nodig, een indicatie voldoet. Werken ze dan naar je budget toe? Het kan ook niet anders – 90% droomt van een onbetaalbare keuken. Hoe wil je anders tot elkaar komen? Na een lang gesprek met de keukenadviseur kom je thuis… je bladert nog even in de offerte.
Je hebt geen idee wat diverse onderdelen kosten. waterverzachter testaankoop. Het ligt niet aan jou. Offertes zijn bijna nergens gespecificeerd. Los van of je wel of geen offerte meekrijgt, offertes zijn bijna niet te vergelijken. Vroeger was elke regel gespecificeerd en dat komt nu bijna niet voor. Tegenwoordig is de specificatie onderverdeeld per onderdeel: kasten, bladen en apparatuur
Ze zijn zeldzaam – Bruynzeel keukens doet dit wel. Zelfs bij gespecificeerde offertes kan worden gesjoemeld. Zo schreven wij al eerder over de verborgen regel. Waarbij we trouwens niet zeggen dat een van de genoemde winkels dit ook doet. Gadver, we krijgen allemaal cadeaus… zo naar! Ook wordt er met kortingen gesmeten.
Natuurlijk is het makkelijker om een klant over de streep te helpen, maar is het verkeerd? We kennen weinig keukenwinkels die niet met acties werken. Je zit aan tafel en eindelijk verschijnt de offerte op tafel - subsidies waterverzachter. In plaats van de prijs te noemen, gaat de adviseur eerst de offerte doornemen
Dan komt de prijs… die valt wat tegen. Weer een lang verhaal. En dan komt die magische zin: ¨Maar dan moet u wel vandaag beslissen¨. Bam! Klaarwakker. Kortingen die alleen vandaag gelden, is dat eerlijk? ¨Anders komt de consument nooit meer terug¨, zegt een verkoper in het artikel. Dit klopt ook: als de klant de deur uit is, komt hij zelden terug – dat is een keihard feit.
Bovendien doet de nieuwe verkoper ook weer een aanbod. En juist het aanbod is wat velen als druk ervaren. Maar krijg je die korting morgen dan ook niet? Volgens de Consumentenbond is die korting later ook nog geldig (waterverzachter onderhoud). Dat klopt – Kom je later terug, dan krijg je in veel gevallen wel weer die bodemprijs
En soms mis je een cadeau, maar die korting kan later ook worden aangeboden. De opmerking van een Brugman-keukenverkoper dat het hem zijn geld gaat kosten – zijn provisie – is niet handig gekozen. Krijg je provisie en moet je meer korting geven, dan gaat dat vaak wel ten koste van zijn provisie.
Dat is wel een beetje vreemd – Ook wij vinden dat dit een keukenzaak niet siert. Er zijn ook verkopers die alleen offertes maken als je vandaag kunt beslissen - waterverzachter huren. Ook dit klopt. De verkoper maakt een inschatting of hij de keuken nu kan verkopen. Bij teveel twijfelsignalen laat de verkoper de klant soms lopen
Samengevat denken we dat Mandemakers in verhouding inderdaad wat minder offertes maakt en meegeeft. Schiet eens op, zeg met die offerte! We hebben haast en we willen een prijs. Een ander bezwaar is dat klanten pas bij het 2e bezoek een prijs krijgen. Best een vreemd bezwaar, dit gebeurt bijna overal.
Je wilt ook goed advies – Heel normaal dat er een vervolg komt, anders zit je na 3 uur met hoofdpijn in de winkel. Juist bij sommige winkels van Mandemakers wordt er tegenwoordig steeds vaker direct een offerte gemaakt – geen vervolg dus (waterverzachter met co2). Vaak krijgt de klant dan een kleine pauze en de verkoper maakt dan zijn offerte
Wil je een goed advies zit je zo 4 uur aan tafel. De meeste klanten vinden het nou eenmaal prettig om een vervolg te maken, verkopers trouwens ook. De prijs bij een 2e bezoek noemen is geen tactiek, zoal er in het artikel staat. Het is gewoon frisser voor de klant die de informatie moet verwerken.
Wat enorm opvalt aan het artikel van de Consumentenbond keuken kopen, is dat klanten bij Mandemakers-winkels minder tevreden zou zijn over het advies. Dit terwijl de medewerkers behoorlijk wat vakinhoudelijke cursussen volgen. Bovendien komen ze vaak – s´avonds in hun vrije tijd – bij elkaar voor een meeting. En dat is niet in de plaatselijke showroom – ze moeten ervoor naar Brabant rijden.
Het is daarom niet zuiver om te stellen dat advies bij Mandemakers keukens niet goed is - waterverzachter ervaring. Wel is het moeilijk voor ze om goede verkopers te vinden. Het is een komen en gaan van verkopers. Daardoor zou je misschien iets vaker een beginner kunnen treffen – met wat minder goed advies
Dat zijn nepklanten die bespioneren hoe je werkt. We hebben wel wat twijfels over de mysterieshoppers. Zelf heb ik jaren mysterieshoppers in de winkel gehad om me te laten bespioneren. Vaak kwam er weinig positiefs uit. Ik kreeg op mijn donder met het rapport op tafel. De nadruk ligt veel op de negatieve punten.
En soms nog een… en nog een… net zo lang tot hij akkoord ging. Alles voor de verkoop. Ook werden klanten uitgescholden als ze niet wilden beslissen. Verkopers hadden maar 1 opdracht en dat was verkopen. mini max waterverzachter. Door die vrijheid en ruimte die ze kregen, werden ze ook mondiger. Offertes werden voor de neus van de klant verscheurd
En ¨U bent niet mans genoeg om te beslissen¨. Ook werden offertes voor de klant zijn neus verscheurd. Dit soort gedrag gaf keukenverkopers een slechte naam. regenereerzout waterverzachter. Tegenwoordig gaat het een stuk relaxter dan vroeger – Er worden geen offertes meer verscheurd en klanten worden niet uitgescholden. De klanten zijn bewuster, internet heeft de boel veranderd
Latest Posts
Waterontharders Zonder Elektriciteit
Durlem Waterverzachter Prijzen
Oceanic Waterverzachter